Jacek Krenz
Urodził się w 1948 roku w Poznaniu. Ukończył Wydział Architektury Politechniki Gdańskiej (1971).
Profesor na macierzystym wydziale, wykładał także na Wydziale Architektury, Inżynierii i Sztuki w Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych, Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu oraz Universidade da Beira Interior w Covilhã w Portugalii. Jego twórczość w dziedzinie rzeźby, ceramiki i malarstwa prezentowana była na licznych wystawach w kraju i za granica m.in. w Royal Watercolour Society w Londynie. Jest jednym z założycieli Wioski Artystycznej Wdzydze Kiszewskie oraz Stowarzyszenia Akwarelistów Polskich. Ważniejsze realizacje: kościół w Wąglikowicach (1994), Cmentarz Nieistniejących Cmentarzy w Gdańsku (2002), Festus Art Hotel Sopot (2007).
O związku sztuki i architektury w życiu zawodowym Jacka Krenza
Praca dydaktyczna na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej. O wzajemnym przenikaniu się sztuki i architektury.
Pierwsze doświadczenie architektoniczne w latach 1975-1977
Współpraca z Grupą Kadyńską i międzynarodowe plenery „Ceramika dla architektury”. Zastosowanie ceramiki w architekturze osiedli wielkopłytowych. Związki z Centralnym Związkiem Spółdzielczości i 1% kosztów inwestycji na zagospodarowanie plastyczne osiedli. Praca na os. Żabianka i kamionka z Suchedniowa.
Działalność wioski artystycznej we Wdzydzach Kiszewskich i budowa kościoła w Wąglikowicach
Założenie wioski przez 20 artystów z różnych branż. Międzynarodowe sympozja i ideowy wpływ na region. Projekt kościoła w Wąglikowicach. Doktorat o przejawach treści ideowych w architekturze na przykładzie kościoła w Wąglikowicach.
Udział w holenderskim projekcie „Jedenaście krajów północy, jedenaście miast północy” w latach 80. i doświadczenia wyjazdów zagranicznych
Architektoniczny projekt pawilonu dla gdańskiej malarki Teresy Miszkin. Praca nad pawilonem w Leeuwarden w Holandii. Wyjazd do Anglii i powrót do Polski przez Włochy. Związki ze światowymi architektami w Londynie.
Dom na os. Diabełkowo w Górnym Wrzeszczu w Gdańsku i projekt pensjonatu Art-Hotel Festus w Sopocie
Przebudowa domu i nowe funkcje przestrzenne. Projekt ganku, spiżarni, jadalni i sypialni. Doświadczenie miękkiego projektowania. Projekt pensjonatu w Sopocie i połączenie architektury ze sztuką.
Praca architekta przy pomnikach
Udział w budowie pomnika Poległych Stoczniowców i Placu Solidarności w Gdańsku we wrześniu 1980. Pomysł na podstawę pomnika i praca ze stoczniowcami. Ceremonia odsłonięcia pomnika. Projekt pomnika Cmentarz nieistniejących cmentarzy.
Działalność w kole plastycznym Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej i Stowarzyszeniu Akwarelistów Polskich
Plenery malarskie na terenie Polski od lat 70. Założenie Stowarzyszenia Akwarelistów Polskich. Refleksje na temat sztuki akwarelistycznej.
Praca wykładowcy akademickiego w Covilhã w Portugalii
Oferta pracy na nowopowstającym wydziale architektury w Covilhã. Walory pracy i mieszkania w Portugalii. Kwestie językowe w pracy wykładowcy. Nauka rysunku na wydziale architektury i napięcie między realizmem a symbolizmem. Edukacja artystyczna w Portugalii.
Działalność w grupie Urban Sketchers Gdańsk
Spotkanie z urban sketchingiem w Portugalii. Edukacyjna wartość spotkań urban sketchingowych. Idea szkicowania. Plenery architektoniczne na studiach a urban sketching.