Jaka jest współczesna przestrzeń dla edukacji? Punktem wyjścia do kolejnego odcinka jest szkoła: jako przestrzeń, jako społeczność, jako miejsce zdobywania wiedzy i kompetencji. Do rozmowy zaprosiliśmy inicjatorki projektu pierwszej ukraińskiej szkoły stworzonej w dwa miesiące, w związku z wybuchem wojny na Ukrainie – Dorotę Sibińską, projektantkę obiektów edukacyjnych i społecznych z pracowni xystudio oraz Magdę Garncarek, socjolożkę i autorkę akcji “Otwieramy szkoły”.

Zapraszamy na rozmowę o tym jak całe swoje doświadczenie projektowe i zawodowe przekuć w projekt oddolny, jak zebrać zespół i darczyńców. Przede wszystkim jednak o tym, jak i z kim rozmawiać o przestrzeni edukacyjnej oraz o tym, że mobilizacja w kryzysie nie może zastąpić rozwiązań systemowych. A jaka jest recepta na dobrą przestrzeń edukacyjną?

Jesteśmy także na:

Usłysz ADE

Usłysz ADE czyli usłysz o … architekturze dla edukacji. Mówimy o otaczającej nas przestrzeni, architekturze, środowisku. Rozmawiamy z edukatorami i projektantami. Przyglądamy się książkom i innym materiałom edukacyjnym. Opowiadamy o tym, w jaki sposób odbieramy przestrzeń i jak możemy ją świadomie kształtować.  

Cykl rozmów prowadzi Dział Edukacji Narodowego Instytutu Architektury i Urbanistyki. To jedno z działań związanych z tworzeniem pierwszej ogólnopolskiej platformy edukacyjnej dedykowanej tematowi architektury i przestrzeni. Tworzymy środowisko wymiany doświadczeń, zdobywania kompetencji i wiedzy z obszaru edukacji architektonicznej, zwanej także edukacją o przestrzeni.